Número especial sobre las investigaciones en América Latina en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras reportadas en la última década

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15658/INVESTIGIUMIRE.231402.01

Keywords:

teaching

Abstract

In recent years, the field of foreign language teaching (ELEX) has been growing and consolidating and various research projects related to this field have been promoted. However, despite the increased interest in conducting research in this field, few works are detected that document and analyze the research production generated by countries or regions, among which those by Blanco (2000) on Venezuela stand out; Cárdenas Beltrán (2004) on Colombia; Ignatieva et al. (2015) on Mexico; Nieto Ruiz (2008) on Colombia; Oporto et al. (2016) and Porto et al. (2021) about Argentina; Quesada (2013) on Costa Rica; and Ramírez Romero et al. (2022) on Mexico.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Blanco, C. (2000). Tendencias de Investigación por parte de profesores de inglés de Venezuela en la década de los noventa. Opción, (33), 61-105.

Cárdenas Beltrán, M.L. (2004). Las investigaciones de los docentes de inglés en un programa de formación permanente. Íkala, revista de lenguaje y cultura, 9 (1), 105-138. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3144

Ignatieva, K. N., Silva, H., Iakovleva, S., Meagher, M. E. & Jurado, M. (2015). La investigación en el área de lenguas extranjeras en la UNAM: Diagnóstico y perspectivas. CELE UNAM.

Nieto Ruiz, L. F., (2008). Estado del arte de la investigación en la Escuela de Idiomas de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. Cuadernos de Lingüística Hispánica, (11), 29-38. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=322227496003

Porto, M., Montemayor-Borsinger, A. & López Barrios, M. (2016). Research on English language teaching and learning in Argentina (2007-2013). Language Teaching, 49(3), 356-389. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/126252

Porto, M., López-Barrios, M. & Banegas, D. (2021). Research on English language teaching and learning in Argentina (2014–2018). Language Teaching, 54(3), 355–387. https://doi.org/10.1017/S0261444821000082

Quesada, A. (2013). La enseñanza y aprendizaje del idioma inglés: la investigación y su impacto en la realidad costarricense. Revista de Lenguas Modernas, (19), 393-408. https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13949

Ramírez Romero, J. L., Reyes Cruz, M. R. y Roux, R. (coords.) (2022). Las investigaciones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas extranjeras en México (2012-2021). Comunicación Científica-Universidad de Sonora. https://doi.org/10.52501/cc.073

Downloads

Published

2023-08-01

How to Cite

Número especial sobre las investigaciones en América Latina en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras reportadas en la última década. (2023). Revista Investigium IRE Ciencias Sociales Y Humanas, 14(2), 10-20. https://doi.org/10.15658/INVESTIGIUMIRE.231402.01

Most read articles by the same author(s)

<< < 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > >>