Número especial sobre las investigaciones en América Latina en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras reportadas en la última década
DOI:
https://doi.org/10.15658/INVESTIGIUMIRE.231402.01Keywords:
teachingAbstract
In recent years, the field of foreign language teaching (ELEX) has been growing and consolidating and various research projects related to this field have been promoted. However, despite the increased interest in conducting research in this field, few works are detected that document and analyze the research production generated by countries or regions, among which those by Blanco (2000) on Venezuela stand out; Cárdenas Beltrán (2004) on Colombia; Ignatieva et al. (2015) on Mexico; Nieto Ruiz (2008) on Colombia; Oporto et al. (2016) and Porto et al. (2021) about Argentina; Quesada (2013) on Costa Rica; and Ramírez Romero et al. (2022) on Mexico.
Downloads
References
Blanco, C. (2000). Tendencias de Investigación por parte de profesores de inglés de Venezuela en la década de los noventa. Opción, (33), 61-105.
Cárdenas Beltrán, M.L. (2004). Las investigaciones de los docentes de inglés en un programa de formación permanente. Íkala, revista de lenguaje y cultura, 9 (1), 105-138. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.3144
Ignatieva, K. N., Silva, H., Iakovleva, S., Meagher, M. E. & Jurado, M. (2015). La investigación en el área de lenguas extranjeras en la UNAM: Diagnóstico y perspectivas. CELE UNAM.
Nieto Ruiz, L. F., (2008). Estado del arte de la investigación en la Escuela de Idiomas de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. Cuadernos de Lingüística Hispánica, (11), 29-38. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=322227496003
Porto, M., Montemayor-Borsinger, A. & López Barrios, M. (2016). Research on English language teaching and learning in Argentina (2007-2013). Language Teaching, 49(3), 356-389. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/126252
Porto, M., López-Barrios, M. & Banegas, D. (2021). Research on English language teaching and learning in Argentina (2014–2018). Language Teaching, 54(3), 355–387. https://doi.org/10.1017/S0261444821000082
Quesada, A. (2013). La enseñanza y aprendizaje del idioma inglés: la investigación y su impacto en la realidad costarricense. Revista de Lenguas Modernas, (19), 393-408. https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13949
Ramírez Romero, J. L., Reyes Cruz, M. R. y Roux, R. (coords.) (2022). Las investigaciones sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas extranjeras en México (2012-2021). Comunicación Científica-Universidad de Sonora. https://doi.org/10.52501/cc.073
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors may distribute their own material without requesting permission from the Journal, provided that the original version is mentioned on the site https://investigiumire.unicesmag.edu.co/index.php/ire/issue/archive
All contents of the Revista Investigium IRE are published under the Creative Commons Attribution 4.0 International License and can be used free of charge by giving the credits to the authors and the Journal, as established in this license.